דיור מוגן

7 כללי זהב למעבר לדיור מוגן

דיור מוגן מזוהה עם איכות חיים גבוהה ושפע הטבות ופינוקים, אבל מסתבר שגם בעולם הדיור המוגן צריך להסתכל מתחת למכסה. “כשזה מגיע להוצאה כספית כה משמעותית, חשוב לבצע קנייה חכמה” מייעצת חיה רמתי, מומחית פתרונות דיור לגיל השלישי.

חיה רמתי מציעה 7 כללי זהב לבחירה חכמה:

  1. הצבא צועד על קיבתו – בבתים רבים מוגשת ארוחת צהרים בלבד, והדיירים צריכים להכין את ארוחותיהם האחרות בעצמם. ישנם בתים בהם מוגשות 3 ארוחות ביום, מומלץ לקחת את הנושא בחשבון ולהחליט מראש מה עדיף לכם.
  2. מבלים עד אור הבוקר – חלקנו רוצים ערב שקט בבית וחלקנו נהנים מפעילויות עד השעות הקטנות של הבוקר. הבחירה שלך בדיור מוגן היא לשנים ארוכות קדימה, לכן חשוב להתאים את ביתך החדש להרגלי הבילוי ושעות הפעילות שלך. בעוד שכל הבתים מציעים מגוון פעילויות בשעות היום, לא כולם מתייחסים לשעות הערב או הלילה.
  3. יוצאים לשופינג – דיור מוגן מיועד לאנשים עצמאיים, שמעוניינים לשמור על אורח חייהם הפעיל ולא לעצור או למצוא פתרונות חריגים לפעולות שגרתיות. מרכזים מסחריים אינם תמיד ברמה שאליה הורגלתם ולא כל הבתים נמצאים בקרבת מרכזים מסחריים המאפשרים מגוון שירותים ופעילויות.
  4. נרגעים בפארק – אחרי כל השופינג והפעילויות נעים ומרגיע לצאת לטיול בפארק. לא כל מדשאה תעשה את העבודה. מומלץ לבדוק היטב את סביבת הבית ובלי להתעצל לבדוק את מצב הפארקים הקרובים, כולל לבדוק את רמת הבטיחות בו.
  5. מי ברכב מי ברגל – תחבורה ונגישות הם חלק חשוב בחיים עצמאיים, וגם אם לכם באופן אישי נוח להישאר “בבית” מומלץ להתחשב בנוחות ההגעה של בני המשפחה והחברים. האם קווי אוטובוס מגיעים בנוחות לביתכם החדש? מה לגבי רכבת? צירי תחבורה אחרים, חניה ועוד.
  6. העיקר הבריאות – גם אם מצבכם הבריאותי מעולה וגילכם צעיר, ההשקעה בדיור המוגן היא השקעה לשארית חייכם. צפו מראש כי יתכן שתזדקקו לטיפול רפואי ואל תתפשרו על הטוב ביותר. כל הבתים מציעים שירותי רפואה ושירותים סיעודיים – אך לא כולם באותו היקף. זאת הנקודה שבה חשוב לשים לב לאותיות הקטנות ולצפות מראש “מה יקרה אם”.
  7. אין כמו מראה עיניים וחוויה אישית – “אין תחליף לסיור במספר בתים לפני קבלת החלטה” אומרת חיה רמתי. “מניסיון של שנים אני מכירה את כל המהמורות ומכוונת את האנשים שאני מלווה אל בתי הדיור המוגן האיכותיים והאמינים ביותר אולם גם כאן צריך לבצע סיור ולבחון את כל האפשרויות”.

הסיור עם חיה רמתי מוגש כשירות חינם.