סגנון חיים, ספורט וכושר

מיניות ומגע בגיל השלישי

ידועה חשיבותה של המיניות לכלל האוכלוסיה,מעבר למטרת פרו ורבו,לקיום מערכת זוגית אוהבת ושלמה המאפשרת לבני הזוג לספק את הצרכים המיניים ולבטא את את אהבתם ולשמור ולחזק את הקשר.

גם בגיל השלישי,הכולל זקנים,חולים,קשישים,מוגבלים,  המיניות חשובה מאוד!.

קיימים מיתוסים ודעות קדומות כי מיניות  לא נועדה לזקנים ולקשישים וגם רגשות רומנטים וארוטים אינם רלוונטים בקרב הזקנים,הקשישים ובכלל אוכלוסית הגיל השלישי.

מיניות מורכבת מדרגות שונות של מגע גופני ואין הכרח שביטויה של מיניות יהיה רק אקט של מגע מיני  מלא.

לטיפה,נגיעה ,נשיקה גם הם ייחשבו כפעילות מינית. הפעילות המינית פוחתת עם העליה בגיל וההזדקנות כתוצאה ממספר סיבות:שינויים הורמונלים הגורמים לירידה בגירוי וההנאה והאטה בתגובה המינית.,מחלה וטפול במחלה גורמים לירידה בחשק המיני וביכולת התפקוד המיני,וכמובן,דיכאון,תשישות ועייפות, חוסר אנרגיה פוגעים ברצון ומוטיבציה  ויכולת לקיים פעילות מינית.

כמובן שחוסר בבן/בת זוג מונע למעשה קיום פעילות מינית.חוסר פרטיות מונע פעילות מינית,בעיקר בקרב אוכלוסית הגיל השלישי המתגוררים בבית אבות,או גרים אצל הילדים.

התרומה של קיום פעילות מינית ברמה ובתדירות המתאימה לבני הזוג היא חיונית לחיים נורמלים,בריאים. אסור לוותר על מין במידה ובני הזוג רוצים ומסוגלים לטפל בקשיים,אסור להתחשב בדעות קדומות או ניסיונות של הסביבה להפריע או למנוע!!