תרבות ופנאי

תחביבים בגיל הזהב

תחביבים קיימים למען הנאתינו בשעות הפנאי והתעסקותנו בהם באה מתוך בחירה והנאה. התחביבים הם לב ליבו של הזמן הפנוי ולכן לאוכלוסית גיל הזהב  ובני הגיל השלישי נושא התחביבים הוא הלב והנשמה, למי אין מכר, חבר או בן משפחה שהתמכר לברידג’ או לקאנטרי האזורי מיד לאחר שפרש לפנסיה.

לרוב האנשים יש תחביבים קבועים מהתקופה שהזמן הפנוי היה מוגבל בגלל אילוצי מירוץ החיים. עם היציאה לגימלאות, אורח החיים המתמשך שלנו  שכלל כמו אצל כולם, עבודה,משפחה, חברים, התחייבויות ושאר דברי חולין, משתנה. לפתע פתאום, הזמן הפנוי הוא רוב הזמן.

זה הזמן לבדוק אילו תחביבים שרצינו תמיד לעסוק בהם ו “לא יצא לנו” בגלל אילוצים שונים. תחביבים אלו הם אלו שנתרכז בהם.

בעבר, בגלל מגבלות תקציביות וחוסר בזמן פנוי, לא עסקנו בתחביבים אלו ועכשיו, כשיש לנו שוב זמן ואמצעים, יש סבלנות ותחושה של אפשרות למימוש חלום.

התחביבים לאוכלוסית גיל הזהב שחלקם קשישים וחלקם גימלאים צעירים, יכולים לתרום רבות למימוש עצמי, להנאה, לשמחה, לסיפוק, לעיסוק ולפעילות קוגניטיבית.

פעילות גופנית כתחביב הינה לעיתים פתרון המשלב פתרון תחביבי עם פתרון בריאותי. הקשר החברתי עם גימלאים אחרים סביב ענין התחביב הינו מהותי לשיקול.

התחביבים הם רבים ומגוונים וכולם יכולים למצוא את התחביבים המתאימים להם. החל מקריאה של ספרות מגוונת המשך בצפיה בסרטים, האזנה למוסיקה, גלישה במחשב, עיסוק באמנות כגון ציור, פיסול, נגינה, יצירה וכתיבה. בנוסף, תחביבים הכרוכים בפעילות גופנית למשל: גינון, התעמלות, יוגה,עשה זאת בעצמך, ריקודים, הליכה בחוף הים ויציאה לטיולי שטח.

רכיבה על אופניים לפנסיונרים הצעירים שביננו. מפגשי חברה לצורך משחקי חברה,למשל שחמט, קלפים, ברידג’ ועוד. המגוון כאמור הוא גדול וניתן לקבל עזרה והדרכה איך להשתלב ולרכוש מיומנות בכל תחביב.