שמיעה וראיה

ירידה בשמיעה בגיל השלישי

ידועה התופעה של ירידה בשמיעה בגיל השלישי,לרוב זקנים, מוגבלים, חולים, קשישים, סנילים כשליש מהאוכלוסיה מעל גיל 65 סובלת מירידה בשמיעה.

השמיעה,היא אחד החושים החשובים, המאפשרת לנו לקלוט קולות וצלילים.למערכת השמיעה יש טווך שמיעה וגם תדר לשמיעה שבהם אדם מסוגל לשמוע.

תהליך השמיעה הוא תהליך מורכב בגוף האדם. גלי הקול נקלטים מהאויר באוזן המחולקת ל-3 חלקים:חיצונית,תיכונה ופנימית החיצונית קולטת גלי קול, התיכונה מגבירה,הפנימית מעבירה את גלי הקול לפי התדירות שלהם למרכזי השמיעה במוח.

הירידה בשמיעה היא לקות שמיעה,יכולה להיות חלקית או מלאה,ממחלה,תאונה. הגורמים  לרוב ליקויי השמיעה,הניתנים לטיפול, באמצעות טיפול תרופתי או כירורגי, הם:פקק שעוה החוסם את תעלת השמע,דלקות הגורמות להייצרות התעלה,דלקות באוזן התיכונה,נוזלים באוזן תיכונה ועוד.

ליקויי שמיעה  שקשה לטפל בהם לרוב באמצעות טיפול תרופתי או כירורגי הם באוזן הפנימית,פגיעה עצבית,במסלול למוח.הסיבה השכיחה לירידה בשמיעה בגיל השלישי,המורכב לרוב מזקנים,חולים,קשישים,מוגבלים,סנילים, היא:PRESBYCUSIS,תהליכים ניוונים של עצב השמיעה ואובדן תאי שיער באיבר האוזן הפנימית אשר אחראים על תרגום גלי הקול לאותות עצביים.

הפתרון הבלעדי לירידה בשמיעה בגיל השלישי במידה והיא  PRESBYCUSIS  הוא מכשירי שמיעה אשר מורכבים על האוזן ונותנים מענה וחלופה לירידה בשמיעה