רופאים ומטפלים

אורח חיים בריא בגיל הזהב

כאשר מגיעים לגיל הזהב השמירה על הבריאות נעשית חשובה שבעתיים.

שמירה על בריאות טובה הינה דבר חשוב בכל גיל. העובדה שבגיל הזיקנה התפקוד הגופני יורד, המערכת החיסונית נחלשת והשחיקה והבלאי בגוף גדלים, מצווה עלינו לתת דגש רב יותר בשמירה על בריאותנו האישית מכל אספקט אפשרי.

מחלות רבות אורבות בפתח ולכן הצורך בבריאות טובה הוא חיוני ואפילו קיומי!  השמירה על אורח חיים בריא בגיל הזהב הוכחה מחקרית כמאריכה את תוחלת החיים, משפרת את איכות החיים ומגבירה את השמחה והחיוניות.

ראשית, וכצעד מתבקש, יש לקיים פעילות גופנית באופן קבוע ןבהתאם למגבלות הבריאותיות האישיות. סוגי הפעילות הינם  תנועה, הליכה, שחיה, והתעמלות קלה ומבוקרת על פי תוכנית אישית. חשוב לא פחות, להקפיד על תזונה בריאה בהתחשב במגבלות האישיות.

על תזונה זו לכלול ויטמנים, נוגדי חימצון, פירות, דגים, יין ובמידה כמובן ועוד  מוצרי מזון אורגני וזאת תחת פיקוח רפואי ובהתאמה אישית. חשוב מאד להפעיל ולתרגל את השכל.

” מכון כושר והתעמלות של המוח” כתהליך יזום של חשיבה. ניתן לעשות זאת באמצעות קריאה, קורסים, הרצאות, משחקי מחשבה, שימוש במחשב, קבוצות דיון ועוד. באם ישנה האפשרות, תעסוקה קבועה בכפוף למגבלות בריאותיות הינה חיונית וחשובה הן מבחינת החיזוק הנפשי והן מבחינת תחושת הבריאות שהתעסוקה מקנה.

באם זה אפשרי לעבוד ,אפילו במשרה חלקית, התנדבות, טיפול בנכדים, קרובים, ביצוע מטלות בבית, קניות, “עשה זאת בעצמך”, התכתבות באינטרנט, כתיבה, שיחות טלפון, קריאה ועוד. פעילות חברתית חשובה מאוד ובמידה ויש קושי, אל תהססו לבקש עזרה בכדי ליצור קשר ולהצטרף למפגשים חברתיים, אפילו עם אנשים חדשים. קשר טוב עם בן או בת הזוג חיוני ביותר ולאלו שאין בן או בת זוג , יש ליזום יצירת קשר עם מועמדים פוטנציאלים לקשר זוגי לעתיד לבוא!