חברות סיעוד

השגת עובד זר

התהליך להשגת עובד זר מתנהל כך:

אנשים במצב סיעודי ,בדרך כלל מבוגרים,זקנים,תשושי נפש וסנילים,בבית, תלויים לחלוטין במטפל שיסעד אותם בביתם.  המטפלים הזרים הם המבוקשים יותר מכמה סיבות:

  1.  יכולים לשהות בביתם של האנשים הסיעודיים באופן מלא,24 שעות, ובאופן קבוע .
  2. מטפלים באחראיות ומסירות.
  3. העלות הכספית תואמת בדרך כלל את התקציב המאושר ע”י הביטוח -הלאומי עבור מי שהוגדר כסיעודי תלוי לחלוטין.
  4. מתמידים בעבודה
    1. הגדרת האדם כסיעודי: נעשית פניה לביטוח הלאומי שם נעשית הערכה מקצועית מטעם הביטוח הלאומי הכוללת, בין השאר,  שיגור אחות שבודקת את מצבו של האדם וקובעת האם האדם זכאי להחשב כסיעודי על פי החוק.
    2. השגת רשיון להעסקת עובד זר: ההליך להשגת רשיון להעסקת עובד זר מותנה בקבלת אישור מטעם הביטוח  הלאומי כי האדם מוגדר כסיעודי בדרגת תלות גבוהה,עם האישור פונים למחלקת הרווחה של הרשות המקומית לקבלת המלצתם ועם האשורים האלה פונים למחלקה למתן היתרים לעסקת עובד זר במשרד התמ”ת.
    3. התקשרות עם חברת סיעוד כדי לקבל עובד זר לטיפול באדם סיעודי: חברת הסיעוד בודקת מה הם הצרכים הספציפים ובהתאם לכך מגדירה את דרישה לעובד זר סיעודי. העובד  לרוב מיובא מחו”ל ולעיתים כבר נמצא בארץ וצריך להחליף מעסיק.
    4. סיכום תנאי העסקה:חוזה- עבודה,של העובד הזר . על פי חוק כל עובד זר סיעודי מועסק על פי חוזה עבודה,החוזה הוא סטנדרטי ,קיימת בחוזה הגדרה ותנאי העסקת העובד על פי חוקי העבודה במדינת ישראל תוך התאמה לעובד זר סיעודי שלרוב מתגורר בבית המטופל.
  5. העסקת העובד:סידור שהייה,לינה,מגורים וארגון עבודתו.חובתו של המטופל לדאוג לכל הסידורים הקשורים בשהייתו של העובד בביתו של המטופל הכולל :לינה,אוכל,שעות עבודה,שעות מנוחה,חופשה בסוף שבוע,חופש,חגים,ביטוח בריאות,חידוש ויזה ועוד.

ההצלחה בהשגת עובד זר סיעודי מיומן ואמין היא קריטית לאדם הסיעודי ולמשפחתו,ולכן התהליך צריך להעשות במקצועיות ע”י  חברת סיעוד אמינה ,מנוסה שתשרת את האינטרסים של האדם הסיעודי ומשפחתו.