בתי אבות

היום שבו הוריך כבר לא צעירים וחזקים

לא קל לילד לראות את ההורים מזדקנים, כל השנים הם היו המשענת והנה, הגיע היום ועליך להיות המשענת. ידעת שהיום זה יגיע, ובכל זאת כשהוא מגיע זה קשה מכל הבחינות.

הבלבול רק הולך וגדל עם הכותרות שצצות מפעם לפעם בעיתונות. ולך נותר רק לתהות, האם באמת קיימים פתרונות אמינים ואיכותיים להורה הקשיש?

זה הזמן שבו חשוב לתת דגש לבחירה נכונה של פתרונות דיור, שיתאימו להורה ככל הניתן ומצד שני ישמרו על רמה איכותית.

אין כמו מראה עיניים

אני מקפידה לצאת לסיורים באופן קבוע עם הבנים בבתי-אבות מומלצים בלבד. לפני שפוסלים את הרעיון של בית-אבות חשוב לזכור שיש בתי-אבות טובים ומקצועיים, שמקנים למשפחות שקט נפשי ולמטופלים טיפול צמוד 24/7.

אוקסנה סלפוי קיבלה ממני שירות כזה ומתארת את הרשמים שלה: “אבא שלי אומנם עדיין צעיר בלב ובנשמה אך הרגיש שחייב עזרה וטיפול רפואי 24/7. עם כל הכאב ודאגה החלטנו לחפש בית אבות. למזלי קיבלתי את הפרטים של חיה רמתי עם המלצה חמה מעובדת סוציאלית. סוף סוף הרגשתי שאני לא לבד בעולם של אישורים, מסמכים וסיכומים. בכל פעם ששאלתי וביקשתי עזרה קיבלתי מענה, רצון ענק לעזור וללוות אותי בהמשך הדרך. לשמחתי הכל כבר מאחורינו. אבא מרוצה מהמקום ואני סוף סוף התחלתי לנשום ולא לחשוב כל הזמן מה איתו, האם רופא צריך לראות אותו או איך הוא מגיע לרופא. חיה עושה עבודה מאוד חשובה וזה לא מובן מאליו!”

היתרונות המקצועיים של בתי-אבות

בנים רבים שואפים להשאיר את ההורה בביתו ככל הניתן. במידה וזה אפשרי, כמובן שזה עדיף אבל חובה לשקול את טובתו המלאה של ההורה. מטפלת בבית לא מסוגלת להעניק טיפול רפואי מלא ומתאים. היא גם לא תספק טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק או פתרונות לחיי חברה.

מצד שני, בתי-אבות מספקים טיפול רפואי 24/7, כולל טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ועוד.

משפחת רוזנמן כותבים: “חיה שלום, ברצוני להביע את תודתי והערכתי בשמי ובשם משפחתי על הטיפול המסור, היוצא מן הכלל, התמיכה, העזרה והידע שהענקת לנו במהלך התקופה בה חיפשנו פתרון לאמי שהפכה להיות סיעודית. תודה על הנכונות והרצון שלך לסייע לנו בכל דבר לאורך כל הדרך בתקופה הקשה שעברנו. בשבילנו היית גלגל הצלה, תמיד זמינה, תמיד מוכנה לסייע ולתת מידע רלוונטי שעזר לנו המון. הפנייה אלייך הוכיחה את עצמה מעל ומעבר ושוב הרשי לנו להודות לך מכל הלב. בזכותך הכנסנו את אמי למקום שמתאים לה ולנו.”

יש או אין ביטוח סיעודי?

צריך לדבר על כסף. לא נעים אבל חייבים להתמודד עם העובדה שטיפול בהורים הקשישים הוא יקר, ולצערי לא נראה שהמצב הולך להשתנות. כרגע כל מה שנותר לעשות הוא את המיטב.

מתי מפעילים את הביטוח הסיעודי, מה הוא בכלל מכסה, האם מגיע להורה השתתפות של משרד הבריאות – שאלות אלו ואחרות יצטרכו לעלות בשיחה בינינו.

במקרים מסוימים, כמו עם דויד כהן, אני מצליחה להשיג תמיכה כספית ממשרד הבריאות: “חיה שלום רב, רציתי להודות לך בשמי ובשם משפחתי על העזרה במציאת בית-אבות המתאים לאמי בזמן קצר ובמקצועיות רבה מצדך. עזרת לנו לאורך כל הדרך מיום כניסת אמי לבית-האבות ועד קבלת הקוד ממשרד הבריאות. תמיד היתה לך אוזן קשבת, הבנה ועזרה ברגעים הקשים.”

הייעוץ הוא חינם

תפקידי להקל עליכם בתהליך המורכב הזה, בזכות הידע והניסיון שרכשתי לאורך השנים. תהליך הייעוץ כולל מספר שלבים:

• שיחת ייעוץ אישית להבנת המצב ומתן עצות ראשוניות

• המלצה לאן צריך להגיע לסיורים, אפשר גם יחד איתי, שתוכלו להתרשם מהאפשרויות העומדות לפניכם

• ייעוץ בכל הקשור למימוש אפשרויות מימון, זכויות והתנהלות מול הגופים השונים

• מעקב ושמירה על קשר גם לאחר סיום מעבר לבית האבות

חשוב לדעת כי ניתן למצוא פתרון מתאים גם תוך 24 שעות

רביב ומוטי רקוטש כותבים: “חיה יקרה, ברצוננו להודות לך מקרב לב על הטיפול המסור והעזרה המרובה שהגשת לנו ועל הפתרונות היצירתיים שהתאמצת ומצאת להורים שלנו במהלך החודשיים האחרונים. שלושת בתי האבות שניסינו היו מעולים ואת לא הרמת ידיים ומצאת את ההולם ביותר משלושתם. וכל זאת ללא תשלום כל שהוא. בפה מלא נמליץ עליך לחברים הנמצאים במצבנו. תודה תודה ושוב תודה”

דורית אלמוג ונעמי להט-חרמוני כותבות: “חיה יקרה, לאחותי ולי אין מילים להודות לך על השירות הטוב, החם, המסור והקשוב ובעיקר ששלחת אותנו למקום המתאים ביותר להורינו. הבנת בדיוק את צרכינו, והבאת אותנו בביקור אחד למקום המתאים ביותר להורינו, עם צרכיהם המיוחדים. הם מטופלים מצוין, ואנחנו רגועות הרבה יותר ושוב מודות לך בכל פעם שאנחנו מבקרות את הורינו. מקוות שתוכלי לעזור לעוד משפחות רבות בעת צרה כפי שעזרת לנו”