רופאים ומטפלים

פרקינסון והטיפול העצמי

מהי מחלת הפרקינסון?

מחלת פרקינסון (PD) היא מחלה נוירודגנרטיבית המתבטאת בהפרעת תנועה כרונית ובהחמרת סימפטומי המחלה עם הזמן. הסימפטומים למחלה כוללים: נוקשות שרירים, רעד, שינויים בדיבור וחוסר קואורדינציה.

הסיבה למחלה אינה ידועה, אך חוקרים קושרים אותה לירידה בתפקוד ובמוות של תאי מוח הנקראים נוירונים או תאי עצב. חלק מנוירונים אילו מייצרים כימיקל הנקרא דופמין. דופמין הינו נוירוטרנסמיטור (מוליך עצבי) שמטרתו שליחת תשדורת עצבית לאיזור במוח האחראי על התנועה והקואורדינציה. ככל שהמחלה מתקדמת כמות הדופמין המיוצרת במוח יורדת וכך גם השליטה של החולה בתנועה נורמלית. במקרים בהם קיימת בנוסף הדרדרות של דופמין במעיים, עלולים להופיע אצל החולה סימפטומים הקשורים למערכת העיכול לפני הופעת הסימפטומים הקוגניטיביים.

היבט אחר של המחלה, נגרם מהצטברות לא נורמלית (אגרגטים) של חלבונים הקרואים “גופיפי לוי.” הימצאותם של צברים אילו בגזע המוח ובפקעת ההרחה במוח גורמים לפגיעה בשינה וביכולת ההרחה. בדומה לאלצהיימר, גופיפים אילו אף יכולים לגרום לתופעה של דמנציה (פגיעה בתפקודי החשיבה ובתפקודיים מנטליים ורגשיים).

שיטת הטיפול

סו-ג’וֹק הינה שיטת ריפוי גוף-נפש עוצמתית ויעילה שמקורה בקוריאה. ‘סו’ משמעו יד ו-‘גוֹק’ משמעו רגל בקוריאנית. על פי שיטה זו גופנו הפיסי, המנטלי והרגשי משתקף בכף היד ובכף הרגל:

שתי אצבעות אמצעיות = רגליים

שתי אצבעות צדדיות = ידיים

אגודל = ראש

כף היד = איברים פנימיים

 

גם מערכת המרידיאנים (רשת מסועפת של תעלות אנרגיה המחברות ומקשרות את מערכות הגוף) משתקפת בכף היד, מקצה האצבע עד המפרק השני.

 

על פי השיטה, ישנן שישה סוגים של אנרגיות לטיפול וריפוי, כשלכל אנרגיה מערכת גופנית וצבע מאפיין: להט – כתום; חוֹם – אדום; רוח – ירוק;, לחות – צהוב; יובש – חום; קור – כחול. מצב של חולי ומכאוב הינו תולדה של חוסר איזון אנרגטי המתבטא בעודף או בחוסר של אחת או יותר מהאנרגיות הללו בגוף הרגשי והפיסי.

כיצד ניתן לטפל במחלה באופן עצמי וטבעי?

הטיפול מתבצע תחילה באבחון של נקודות רגישות בכף היד, המשקפות את המערכות והאיברים בגוף הדורשים טיפול. השלב הבא הינו גירוי של נקודת אילו בטכניקות שונות. מטרת הגירוי היא להביא לאיזון אנרגטי נדרש. בטיפול העצמי בפרקינסון יעשה שימוש בטכניקה של צבעים וזרעים. בדומה לצבעים, ריפוי באמצעות זרעים מבוסס על הפעילות האנרגטית החיונית של הזרעים, שמגרה את אזור ההשתקפות האנרגטית ובו זמנית סופגת אנרגיה עודפת מההשתקפות החסומה. השיטה הינה טבעית לחלוטין.

בהסתכלות אנרגטית על מחלת הפרקינסון, המחלה מאופיינת בהדרדרות ובניוון –עודף יובש ועודף קור; של תאי העצב, דופמין וגם של חלבונים מסוימים – חוסר להט וחוסר חום. מכאן שהאיזון הנדרש הוא להוריד את העודף באנרגיות היובש והקור ולהעלות את אנרגיות החום והלהט.

סכמת הטיפול:

התניות חשובות לטיפול

צבעים – יש להשתמש בטושים לא רעילים על בסיס מים.

זרעים – יש להשתמש בזרעים טריים שלא בושלו. יש להניח את הזרעים מינימום 4 שעות ועד 24 שעות, בתום 24 שעות יש לזרוק את הזרע ולהחליפו בזרע טרי. הזרעים הדרושים: שעועית אדומה, עדשים כתומות, פלפל שחור שלם (לא גרוס)

i. חיזוק מרידיאנים: חיזוק מרידיאן מוח אנרגית (להט) ומרדיאן לב (אנרגית חום) על ידי צבע אדום – יש לצבוע בצבע אדום , כפי שמופיע באיור.

ii. חיזוק תפקודי מוח: נשתמש בפלפל אדום המשמש להמרצה, השתקפות הראש. ניתן גם לעסות את המקום באמצעות מקל כדוגמת עט או עיפרון עם קצה מעוגל ולא חד.

iii. לחיזוק המערכת החיסונית והכליות נשתמש בשעועית אדומה ובעדשים כתומות. יש להניח את השעועית על השתקפות הכליות הנמצאת בצד האחורי של כף היד ולהדביק באמצעות דבק נייר רפואי או פלסטר:

התמדה בטיפול תניב תוצאות רצויות מיידיות הנמשכות לאורך זמן, ותשפר את איכות החיים.

דורית יעקובוביץ'

אודות דורית יעקובוביץ'

מטפלת מוסמכת בשיטת הסו-ג'וֹק מטעם מכללת "תלתן". חברה באיגוד הסו-גו'ק הבינלאומי מהנדסת חומרים וכימאית בוגרת הטכניון השילוב בין עולם המדע לעולם הריפוי מאפשר לי לתת את הטיפול המתאים והיעיל ביותר עבור המטופל.